Zhen Liew Siang / Lao Heong @ Sentul Raya, KL

Working right in the heart of Kuala Lumpur and got tied down with only 1 hour of lunch (sometimes not even 1), we’re restricted to the canteen food & walking distance stalls nearby. I don’t think you would wanna be hugged by the crazy traffic around during lunch hours.


Nah. It’s not as bad.


As I was granted a 2.5 hours of lunch every Friday! What’s more exciting than planning a great place for lunch with your colleagues? My colleague once brought us to Zhen Liew Siang (Lao Heong) for a spread of Chinese food enriched with lotsa “wok hei”.


And craving for more, Chris and I revisited this place with our comrades; kampungboycitygal, AiWei and WenChing for another round.


Nam Yu Fried Chicken
One of the ‘must-try’, The chicken wings came out perfectly crispy & golden with a distinctive taste of fermented bean curd (Nam Yu). It’s been quite a while since we last had a good bite on a crispy and juicy chicken wing.


IMG_0261






Sizzling Calamari (sotong) on Hot Plate
Served on a banana leave on a hotplate, it augmented the aroma, especially with the tasty special sauce that gave the kick.


IMG_0265




“Siong Tong Lala” Clams in Broth
It started off our meal with “oomph” as the broth were spiced up with the herbal taste of wolfberries, along with garlic slices & cili padi!


IMG_0251




Claypot Fish Curries is also one of their signature dish. Aromatic curry that goes well with rice.


IMG_0258




We’ll be back for their deep fried pork knuckle in satay sauce!
And a meal for 4 like this only costs us RM58. Reasonable priced and tasty food that made their patrons keep coming back 🙂




Restoran Makanan Laut Lau Heong
43A-0-9, Jalan 3/48A,
Sentul Perdana,
Bandar Baru Sentul,
51000, Kuala Lumpur
Telephone: 03-4042 7857


Restoran Makanan Laut Zhen Liew Siang
No.30, Jalan 14/48A,
Sentul Raya, Off Jalan Sentul,
51000 KL.
Tel: 03-40413781
Business Hours: 11am to 3pm, 5.30pm to 11pm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Comment

  1. WyYv says: Reply

    Hmm.. the price for the food there is quite ok.. reasonable indeed 😀 too bad sentul is abit far from our house.. haha.. if we happen to pass by there, will eat at there too 😀

  2. ` Yi Han says: Reply

    I love the fishhead curry, it is the must to order there! Yums ;D
    Try the german zhu sao next time, it is good too! (:

  3. J2Kfm says: Reply

    Great chu char dishes. And reasonably-priced too.
    Though Sentul's a little far for me.
    But 2.5 hrs on a Friday, I'm sure you wont mind going all over the place for lunch right? 🙂

  4. jason says: Reply

    J2kfm, Sentul is not very far!

  5. choi yen says: Reply

    same operator?

  6. foodntravella says: Reply

    The curry fish head is the best in KL and reasonable in price. Will try out their signature dishes soon!

  7. ~Christine~Leng says: Reply

    WyYv~
    hope you'll get to try. their chicken wings are good 🙂

    Yi Han~
    We just tried their zhu sao 🙂 really great! thanks for the info.

    J2Kfm~
    you're in KL now dy rite? Sentul not far! very near for me now from work place. haha.

    jason~
    agreed XD

    choi yen~
    u mean both lao heong and zhen liew siang? yeah 🙂

    foodntravella~
    yes. their curry very flavoursome and has he kick. Do try out their signature dishes 😉

  8. timing says: Reply

    "deep fried pork knuckle in satay sauce!" –> wah, this one sounds so fusion and muhibbah … lol.

Leave a Reply